Isännöinti
Hyvä isännöinti on investointi kiinteistön tulevaisuuteen ja sen arvoon
Kokonaisvaltainen isännöinti varmistaa kiinteistön sujuvan toiminnan ja arvon säilymisen. Valitsemalla meidät saat käyttöösi moniammatillisen tiimin, joka tekee työtään hymy huulilla ja sitoutuneesti. Luota kiinteistösi meille, niin voit keskittyä huolettomaan kiinteistöomistukseen.
Etusivu / Pirkanmaan Laatuisännöinti / Isännöintipalvelut / Isännöinti
Ammattitaitoinen isännöintitiimimme huolehtii kiinteistöstäsi ja sen talousasioista
Meillä on pätevä ja omistautunut moniammatillinen isännöintitiimi, johon kuuluvat kokeneet isännöitsijät, oma kirjanpitohenkilöstömme, kiinteistösihteerit, tekniset asiantuntijat ja asiakaspalvelijat. Kiinteistösi on meille tärkeä, ja huolehdimme siitä ammattitaidolla ja sitoutumisella.
Talouden hallinta
Kiinteistön taloushallinnon on oltava tehokasta ja läpinäkyvää. Varmistamme, että kiinteistön budjetti on tasapainossa. Tämä auttaa pitämään yllä kiinteistön arvoa sekä ehkäisemään taloudellisia ongelmia.
Palvelualttiit isännöitsijät
Isännöitsijämme ovat päteviä ja perehtyneitä kiinteistöalan lainsäädäntöön sekä sääntöihin. Meille isännöinti on myös asiakaspalvelutyötä ja olemme valmiita reagoimaan asiakkaidemme toiveisiin nopeasti.
Tehokasta viestintää
Avoin ja tehokas viestintä on tärkeää. Isännöitsijänä pidämme säännöllisesti yhteyttä kiinteistön omistajiin ja asukkaisiin, kuuntelemme heidän tarpeitaan sekä tiedotamme heitä kiinteistöä koskevista asioista.
Taloyhtiön hallinnolliset tehtävät
Hoidamme kokousjärjestelyt, asiakirjojen hallinnan ja yhteydenpidon viranomaisiin huolellisesti ja ammattitaidolla, jotta kiinteistön omistajien ja asukkaiden arki sujuu mahdollisimman vaivattomasti.
Nämä kaikki kuuluvat ammattitaitoiseen isännöintipalveluumme
Isännöintiin kuuluu monenlaisia tehtäviä. Ne vaihtelevat kiinteistön tyypin ja omistajan tarpeiden mukaan. Isännöitsijän työssä on paljon taustatyötä, joka ei välttämättä ole suoraan näkyvissä asiakkaille, mutta se on silti kriittisen tärkeää kiinteistön hallinnan sujuvuuden ja kiinteistön arvon säilymisen kannalta
- Isännöinti pieniin ja suuriin kohteisiin
- Tekninen isännöinti
- Kiinteistöjen taloushallinto ja juridiikka
- Taloyhtiön hallinnolliset tehtävät
- Ajankohtainen tiedottaminen
Noudatamme alan parhaita käytäntöjä
Pirkanmaan Laatuisännöinti Oy on Isännöintiliitto ry:n jäsenyritys. Isännöintiliitto tarjoaa keinoja, joilla voimme taata, että palvelemme asiakkaitamme laadukkaammin ja paremmin. Isännöintiliitto mm. järjestää isännöitsijöille koulutuksia sekä tuottaa ajankohtaista materiaalia. Jäsenyrityksenä olemme sitoutuneet noudattamaan hyvää isännöintitapaa eli isännöinnin eettisiä ohjeita.
Sujuvat prosessit tekevät yhteistyöstä vaivatonta
Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme mutkaton ja tehokas kokemus kaikissa toimintamme vaiheissa. Toimintamme ohjaa laaditut prosessikuvaukset jokaiselle työntekijäryhmälle ja työtehtävälle, jotta asiakkaamme voivat luottaa siihen, että asiat hoituvat ammattitaidolla ja vaivattomasti, olipa kyse yhteydenotosta, asiakaspalvelusta, ongelmanratkaisusta tai projektien hallinnasta.
Yhteydenotto
Yhteistyömme alkaa yhteydenotosta, jonka jälkeen laadimme yhdessä asiakkaan kanssa suunnitelman. Palvelusopimuksen suunnittelu sisältää aikataulun sekä mittarit toteutettaville töille.
Tarjousvaihe
Lisätietoja voi kysyä asiakaspalvelustamme (p. 03 357 5280).
Suoraviivainen toiminta
Meidät saat suorilla numeroilla ja sähköposteilla kiinni helposti. Yksi puhelu tai sähköposti riittää ja voit luottaa siihen, että otamme asian hoitaaksemme.
Automatisoitu työnohjaus
Käytämme sähköisiä järjestelmiä, jotka ohjaavat tehtäviä automaattisesti oikeille henkilöille ja varmistavat, että asiat etenevät sujuvasti ja ilman viivästyksiä.
Dokumenttien hallinta
Meillä dokumenttien arkistointi hoituu sähköisesti ja tietoturvallisesti. Tallennamme tarvittavat asukkaalle, osakkaalle ja hallitukselle kuuluvat dokumentit Hausvisen asukassivuille nähtäviksi, josta esimerkiksi hallituksen jäsen vois tarkastella pöytäkirjoja tai asukas pelastussuunnitelmaa.
Sähköinen viestintä
Käytämme moderneja viestintäkanavia, kuten Hausvise -järjestelmää, varmistaaksemme nopean ja tehokkaan kommunikaation sekä asiakkaidemme että tiimimme kesken.
”Uutena asiakkaana olemme saaneet hyvää palvelua ja meidän pyyntöihimme on vastattu hyvin. Isännöitsijä kuuntelee ja keskustelee hyvin hallituksen kanssa. Asukassivusto hyvä ja selkeä käyttää myös vanhan ihmisen.”
Kerrostaloyhtiö, Kangasala
Usein kysytyt kysymykset isännöinnistä
Täältä löydät usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia isännöintiin liittyen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä asiakapalveluumme.
Isännöinti tarvitsee muuttajien henkilö- ja yhteystiedot. Nämä ilmoitetaan kotisivujen kautta https://pirkanmaanlaatuisannointi.fi/ilmoitukset/muuttoilmoitus/ .
Huomioitavaa, että postiin ja maistraatille tehty muuttoilmoitus ei välity isännöintitoimistolle, eikä isännöinnistä heille. Muuttoilmoitus tulee tehdä myös mahdolliselle taloyhtiön huoltoyhtiölle erikseen, mikäli se ei ole Kangasalan Kiinteistöpalvelu.
Asukassivuille kirjaudutaan sähköpostiosoitteella, joten mikäli isännöinnissä ei ole tiedossa sähköpostiosoitetta, tulee se ilmoittaa osoitteeseen, kisi@pirkanmaanlaatuisannointi.fi Tämän jälkeen kyseiseen sähköpostiin toimitetaan pyydettäessä ohje sivuille kirjautumista varten. Ohjeet löytyvät täältä.
Jos sähköpostiosoite on isännöinnissä tiedossa, mutta kirjautuminen sivuille ei onnistu, tulee olla yhteydessä isännöintitoimistoon, kisi@pirkanmaanlaatuisannointi.fi / 03 357 5280. Huomaathan tarkistaa sähköpostisi roskapostin kirjautumiseen tarvittavan pin-koodin varalta.
Tarkista ilmoitustaululta tai Hausvisen asukassivulta, yhtiön lisätiedot kohdasta, onko taloyhtiössä mahdollisesti käytössä laajakaista ja kenen operaattorin toimittama se on. Yhteyden avaaminen vaatii asiakkuuden rekisteröinnin, joko operaattorin nettisivulla tai operaattorin asiakaspalvelussa. Lisäksi yhteyden muodostamiseen tarvitaan useissa tapauksissa modeemi.
Järjestyssäännöissä on yleensä yhteisiä ohjeita taloyhtiössä asumiseen, terveyteen ja turvallisuuteen liittyen. Järjestyssäännöt löytyvät talon ilmoitustaululta, Hausvisen asukassivuilta tai huoneiston asukaskansiosta. Jos jonkin asukkaan järjestyssääntöjen vastainen ja normaalista poikkeava elämäntapa häiritsee toistuvasti muita asukkaita, on alkuvaiheessa paras menettely on ystävällinen huomautus suoraan häiriön aiheuttajalle. Tarvittaessa paikalle tulee kutsua myös virkavalta. Mikäli tästä ei ole apua ja ongelma toistuu useasti, asukkaan tulee pitää listaa häiriöistä. Listassa tulee olla mainittuna aiheuttaja asunto sekä häiriöt yksilöitynä päivämäärin ja kellonajoin. Lisäksi listaukseen vaaditaan todistajan allekirjoitus nimenselvennyksineen toisesta asunnosta. Siinä vaiheessa, kun listauksessa on mielestäni riittävä määrä yksilöityjä häiriöitä, voit toimittaa lomakkeen kirjallisesti sähköpostilla keskus@pirkanmaanlaatuisannointi.fi.
Tapauksen selvittämisen jälkeen ja tilanteen niin vaatiessa, häiriön aiheuttajalle lähetetään kirjallinen huomautus tai varoitus huoneiston haltuunotosta. Tämä lähetetään vuokraustapauksissa myös tiedoksi huoneiston omistajalle.
Isännöintiin tehdään kotisivujen kautta tulo-/lähtöilmoitus poismuuttavasta- tai tulevasta vuokralaisesta sekä mahdolliselle taloyhtiön huoltoyhtiölle erikseen, mikäli se ei ole Kangasalan Kiinteistöpalvelu. Ilmoituksen voit tehdä täältä.
Mikäli asukasvaihdon myötä halutaan muuttoajankohtaan vedenkulutuksen tasauslaskutus, tulee tehdä laskutus- ja mahdollinen luentapyyntötilaus kotisivujen kautta
Kyseiset autopaikat eivät ole sidoksissa huoneistoon, vaan käyttäjään, jonka kanssa taloyhtiö on tehnyt autopaikan vuokrasopimuksen. Kyseiset paikat eivät siis siirry osakkeiden (huoneiston) myynnin yhteydessä. Autopaikat vuokrataan jonotusperiaatteella ensisijaisesti talossa asuville, auton omistaville henkilöille. Kyseinen vuokrasopimus tulee irtisanoa muuton yhteydessä. Irtisanomisaika on yksi kuukausi. Vapautuva autopaikka siirtyy jonotuslistalla seuraavana olevalle vuokrasopimuksen allekirjoituksen jälkeen.
Ensiksi kannattaa tutkia, vuotaako wc-istuin tai jokin vesihanoista. Jos vuotoa on havaittavissa, ne tulee korjauttaa pikimmiten. Tee huoltopyyntö kiinteistöhuollolle viipymättä. Itse voi myös testata mittarin toimivuuden laskemalla vettä tietyn litramäärän ja sen jälkeen verrata mittariin tullutta kulutusta edeltävään lukemaan. Jos mittari pyörii poikkeavasti, on se mahdollisesti rikki ja silloin kannattaa olla yhteydessä huoltoyhtiöön. Jos mittarille ei ole pääsyä, voi huoltoyhtiöltä pyytää mittarin toimivuuden testausta. Tämän työn kulu tulee osakkaan vastattavaksi, jos mittarista ei löydy vikaa ja lukema on kulutuksen mukaista.
Jos yhtiö on siirtynyt sähköiseen osakerekisteriin, jota Maanmittauslaitos ylläpitää, tulee uuden omistajan rekisteröidä omistusoikeutensa Maanmittauslaitokselle, joka välittää tiedon isännöintitoimistolle. Tämän myötä vastikelaskut lähetetään uudelle omistajalle omistusoikeuden siirtymisen mukaisesti. Kauppakirjan voi toimittaa myös isännöintitoimistoon, jolloin vastikkeiden maksajatieto saadaan muutettua nopeammin ja vastikelasku lähetettyä oikeaan osoitteeseen.
Mikäli yhtiö ei ole siirtynyt sähköiseen rekisteriin, tulee kaikki kauppa- asiakirjat (kauppakirja, osakekirja siirtomerkintöineen, varainsiirtoverotodistus) toimittaa isännöintiin.
Asunto-osakeyhtiölain mukaan maksuvastuu on osakkeenomistajalla omistusoikeuden alkupäivästä lähtien. Yhtiö voi veloittaa vastikemaksun vain sen hetkiseltä omistajalta. Mikäli maksuista on sovittu omistajuudesta poikkeavasti, tulee maksukäytännöstä sopia myyjän ja ostajan kesken.
Ota meihin yhteyttä
Etsitkö luotettavaa toimijaa kiinteistöhuoltoon, isännöintiin tai kiinteistön ylläpitoon? Ota yhteyttä ja pyydä tarjous! Kerromme mielellämme palveluistamme ja toimintatavoistamme lisää. Täyttämällä oheisen lomakkeen, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Tutustu myös näihin sivuihin:
Tutustu lisää kattaviin isännöinti- ja kiinteistöhuoltopalveluihimme.